Boeddha’s brein

Aandacht verandert het brein

Alles wat we aandacht geven heeft direct invloed op onze hersenen. Hiervan maakt meditatie heel gericht gebruikt. We trainen onszelf om onze aandacht te richten op het hier en nu met een houding van vriendelijkheid en openheid. Door ons herhaaldelijk hiertoe uit te nodigen, versterken we de ‘vriendelijkheidsnetwerken’ in ons brein met het gevolg dat we meer ruimte veroveren op onze innerlijke criticus.

 

Hoe mindfulness je hersens en je leven kan veranderen

De Amerikaanse neuropsycholoog en meditatieleraar Rick Hanson leert ons via meditatieoefeningen en praktische tips – ontleend aan de oude, boeddhistische traditie – hoe we meer zelfvertrouwen kunnen ontwikkelen en een rijker leven gestalte kunnen geven.  Hij laat zien hoe we die hersendelen kunnen stimuleren die rust, levensvreugde en compassie brengen in plaats van gepieker, verdriet en woede. Een mooi boek, met eenvoudige neurowetenschappelijke uitleg over hoe mindfulness bijdraagt aan ons welzijn.

 Meer lezen over mindfulness en het brein? Lees dan hier meer!

 

Ben je benieuwd of mindfulness ook iets voor jou is? Kijk bij de mindfulness activiteiten en trainingen.

Dit bericht heeft 2 reacties.

  1. Sannie

    Bravo voor Marcel de enige man tot nu toe, hij verdient een boek!!!……..en dan zou ík heel blij zijn met het tweede boek. Lief zijn voor een ander…..én ook voor mezelf 🙂

    1. Dorle Lommatzsch

      Mag ik vragen wat dat met Boeddha’s brein te maken heeft?

Geef een reactie