Hokes Pokus

  • Bericht reacties:1 Reactie

Mindfulness is geen tovermiddel. Toch heeft aandacht voor de adembeweging vaak een wonderlijke uitwerking…

Wel eens geprobeerd om in het verleden of om in de toekomst te ademen?

 


 

Dit bericht heeft 1 commentaar

  1. Trudy

    Vergeet vandaag niet om je lichaam te gebruiken om in het nu te komen.
    ‘Het leven kan alleen achterwaarts begrepen worden, maar het moet voorwaarts worden geleefd.’ (Sören Kierkegaard). Je kent ze vast wel: De de-tijd-is-nu klokken, met daarop het woord Nu/Now
    op ieder uur: een handige reminder om in het nu te blijven (teken zelf een plaatje en plak de Nu klok(ken) op de keukentafel, de koelkast, je bureau, je computerscherm of waar dan ook) 🙂
    Vandaag besluit ik de oefening ‘Achteruit zwemmen’ te ervaren, en mijn armen ‘zwemmend’ naar achteren te draaien. Zo help ik de spanning in de schouders/nek te verminderen, blijf ik in het nu
    en kan ik, wanneer ik het mindful doe, opmerken wat er in mijn lichaam en Nu-geest gebeurt.
    Keep calm and love swimming. Start in dit huidige moment met achteruit zwemmen op het
    droge 🙂 En adem diep in en uit 🙂
    ‘Spetter, pieter, pater, lekker in het water, ga maar vast naar huis, ik kom een druppel later’ Liedje van Herman van Veen over Alfred Jodocus Kwak 🙂

Geef een reactie